25 mars 2013

BUTIKSKONCEPT.

Har även detta år sökt till Konstfack och när man jobbat hårt så vore det ju dumt om man inte visade resultatet eller hur? Om jag visar alla uppgifter är en annan sak, men här är den första i alla fall och även den jag blev mest nöjd med. Till den första uppgiften skulle man  skapa ett butikskoncept för Konstfack där studenterna kan sälja sina arbeten och presentera förslag på utformningen av ev. skyltar, förpackningar, påsar och omslagspapper.

Jag utgick ifrån min konstiga uppfattning av att Konstfack verkar lite hemligt, till och med som om bara vissa utvalda får komma dit. Utifrån det gjorde jag en QR-kod som kan sättas upp runt om i landet. Med dagens smartphones kan man då skanna av dessa koder och på det viset få både information om och hur man hittar till Konstfack. Väl där finns butiken i skolan. Hela den grafiska identiteten är uppbyggd utifrån koden. Och det var den första uppgiften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar